Kiinteä kuukausitilaus -sopimusehdot

1. Yleistä

Näitä Kiinteä kuukausitilaus -sopimusehtoja (”Kiinteän Tilauksen Ehdot”) sovelletaan seuraavien osapuolten välillä: Freska Finland Oy ja kaikki sen konserniyhtiöt (jäljempänä ”Freska”) (Freskan y-tunnus on 3246808-9, sähköpostiosoite info@freska.fi, puhelinnumero +358 9 42450583 ja rekisteröity osoite Annankatu 27 A, 00100 Helsinki) ja yksityishenkilö, yritys tai yhteisö, joka on tilannut Freskalta Kiinteä kuukausitilaus -palvelun (jäljempänä ”Asiakas”). Nämä Kiinteän Tilauksen Ehdot astuvat voimaan 24.5.2024 ja ovat saatavilla Freskan Verkkosivuilla www.freska.fi (”Verkkosivut”) ja Freskan Freska-mobiilisovelluksessa (”Mobiilisovellus”).

2. Kiinteä kuukausitilaus -sopimusehtojen suhde Freskan Yleisiin sopimusehtoihin

Näitä Kiinteän Tilauksen Ehtoja sovelletaan Kiinteä kuukausitilaus -palveluun (”Kiinteä Tilaus”) ja Kiinteän Tilauksen tilanneen Asiakkaan muihin Freskalta tilaamiin palveluihin, jotka eivät kuulu Kiinteän Tilauksen hintaan (”Lisäpalvelut”) Freskan Yleisten sopimusehtojen lisäksi. Freskan Yleisten sopimusehtojen kohtia 5 (Palvelun tilaus ja sen peruutus), 7 (Sopimuksen päättyminen) ja 11 (Hinnat ja maksuehdot) ei kuitenkaan sovelleta Kiinteään Tilaukseen, koska kyseisistä seikoista sovitaan näissä Kiinteän Tilauksen Ehdoissa. Siltä osin kuin isolla alkukirjaimella alkavaa termiä ei ole määritelty näissä Kiinteän Tilauksen Ehdoissa, on termillä se merkitys, joka sille on annettu Freskan Yleisissä sopimusehdoissa.

3. Kiinteä kuukausitilaus -palvelu

Kiinteään Tilaukseen sisältyy Asiakkaan valitseman tilauspaketin mukainen määrä kotisiivouksia per kuukausi. Kiinteään Tilaukseen sisältyvien kotisiivouskertojen pituus määräytyy myös Asiakkaan valitseman tilauspaketin mukaisesti. Kiinteän Tilauksen kuukausihinta määritetään Kiinteän Tilauksen Sopimuksen tekemisen yhteydessä. Kaikki muut Palvelut kuin Kiinteään Tilaukseen sisältyvät kotisiivouskerrat ovat Lisäpalveluita, joita Asiakas voi maksaa Sopimuksensa aikana kertyneillä Freska-tuntipankkikrediiteillä näissä Kiinteän Tilauksen Ehdoissa jäljemmin sovituilla tavoilla. Asiakas ei kuitenkaan voi maksaa Freska Benefits -palvelun maksua Freska-tuntipankkikrediiteillä.

Asiakkaan ensimmäinen Kiinteän Tilauksen palvelujakso (”Palvelujakso”) alkaa Kiinteän Tilauksen ensimmäisestä vahvistetusta siivouskerrasta. Palvelujakson pituus on yksi (1) kuukausi. Palvelujakson kuukausimaksu veloitetaan samansuuruisena Asiakkaalta joka kuukausi Sopimuksen voimassaoloaikana Palvelujakson ensimmäisenä päivänä, pl. ensimmäinen kuukausimaksu, joka veloitetaan tilaushetkellä.

4. Palvelun tilaus ja sen peruutus

Asiakas sitoutuu Kiinteään Tilaukseen ja vastaavasti Lisäpalveluun (edellä mainituista käytetään jäljempänä myös termiä ”Palvelu”) ja Palvelun maksamiseen lähettäessään tilauksen Freskalle Verkkosivujen tai Mobiilisovelluksen kautta. Sopimus Palvelun tilaamisesta on syntynyt, kun Freska on vahvistanut Asiakkaan tilauksen sähköpostitse.

Asiakkaalla on oikeus peruuttaa tai siirtää Kiinteään Tilaukseen kuuluva siivouskerta vähintään seitsemän (7) täyttä vuorokautta ennen sen sovittua aloitusajankohtaa ilman, että siivouskerta lasketaan käytetyksi. Edellä mainitussa määräajassa peruutetun Kiinteään Tilaukseen kuuluvan siivouskerran laskennallinen osuus Asiakkaan maksaman Kiinteän Tilauksen kuukausinmaksusta lisätään asiakkaan Freska-tuntipankkikrediittisaldoon. Yhden käyttämättömän kotisiivouskerran arvo Freska-tuntipankkkikrediitteinä on yhtä kuin Asiakkaan silloisen Kiinteän Tilauksen kuukausihinta jaettuna kuukausihintaan sisältyvillä kotisiivouskerroilla. Käyttämätöntä kotisiivouskertaa ei hyvitetä asiakkaalle rahana. Mikäli Kiinteään Tilaukseen kuuluvan siivouskerran peruutus tai siirtäminen tehdään alle seitsemän (7) täyttä vuorokautta ennen sen sovittua aloitusajankohtaa, siivouskerta katsotaan käytetyksi, eikä Asiakas ole oikeutettu hyvitykseen.

Asiakkaalla on oikeus peruuttaa tai siirtää Lisäpalvelu vähintään seitsemän (7) täyttä vuorokautta ennen sen sovittua aloitusajankohtaa ilman Veloitusta (määritelty jäljempänä kohdassa 5). Jos maksu on jo suoritettu Freskalle tässä vaiheessa, palautetaan se Asiakkaalle rahana, jos maksu oli suoritettu rahana ja Freska-tuntipankkikrediitteinä, jos maksu oli suoritettu Freska-tuntipankkikrediitteinä. Mikäli peruutus tai siirtäminen tehdään alle seitsemän (7) täyttä vuorokautta ennen Palvelun sovittua aloitusajankohtaa, Asiakkaan maksamaa maksua (ml. raha ja Freska-tuntipankkikrediitit) ei hyvitetä.

Asiakkaan sairaudesta johtuvat peruutukset tai siirtämiset hyvitetään täysimääräisesti Freska-tuntipankkikrediitteinä mikäli sairaustapauksesta on ilmoitettu Freskalle viimeistään kolme (3) tuntia ennen Palvelun sovittua aloitusajankohtaa ennen siivouksen alkua peruutuksen tai siirtämisen yhteydessä. Emme hyvitä tapauksista, joissa sairastapaus ilmoitetaan vasta siivouksen ajankohdan jälkeen.

Asiakkaan poissaolo tai se, että Freskan siivoojat eivät pääse sovittuihin tiloihin sovittuna aikana, katsotaan peruutukseksi alle seitsemän (7) täyttä vuorokautta ennen Palvelun sovittua aloitusajankohtaa.

Palvelun peruutukset ja siirrot on tehtävä Freskan digitaalisia kanavia (Freskan Mobiilisovellusta) tai Freskan asiakaspalvelukanavia (puhelin, chat, sähköposti) käyttäen.

Mikäli Palvelua ei pystytä veloittamaan Asiakkaalta etukäteen, Freskalla on oikeus peruuttaa Palvelun tilaus peruuntuu viisi (5) päivää ennen Palvelun aloitusajankohtaa ilmoittamalla siitä Asiakkaalle kirjallisesti.

5. Hinnat ja maksuehdot

Palvelun veloitus (”Veloitus”) lasketaan Palvelua tilattaessa Asiakkaan antamien tietojen perusteella. Mikäli ilmenee, että Asiakkaan antamat tiedot, joiden perusteella Veloitus lasketaan, ovat jollakin tavalla virheelliset (esimerkiksi asunnon tai tilojen koko on ilmoitettu virheellisesti), Freskalla on oikeus korjata Veloitusta Palveluja koskevan hinnaston mukaisesti (”Korjattu Veloitus”). Mahdollisen Veloituksen ja Korjatun Veloituksen erotus veloitetaan Asiakkaalta jälkikäteen.

Palvelujen hinnat ovat Freskan Verkkosivuilla kulloinkin voimassa olevan hinnaston mukaiset, ellei Asiakkaan ja Freskan välisissä Erityisissä Ehdoissa ole toisin sovittu. Asiakas hyväksyy hinnoittelun, kun hän hyväksyy soveltuvat Sopimusehdot. Hinnat sisältävät kulloinkin voimassa olevan verokannan mukaisen arvonlisäveron.

Kiinteän Tilauksen kiinteä kuukausimaksu veloitetaan Asiakkaan valitsemalta maksuvälineeltä (”Maksuväline”) etukäteen joka kuukausi samana kuukauden päivänä. Kuukausimaksu veloitetaan samansuuruisena Asiakkaalta joka kuukausi Sopimuksen voimassaoloaikana riippumatta siitä, missä määrin Asiakas on käyttänyt aiempiin kuukausiin sisältyviä kotisiivouskertoja.

Asiakas maksaa Lisäpalveluista Freskan kulloinkin voimassa olevan hinnaston mukaisen hinnan. Hinta määräytyy tilaushetkellä voimassa olevan Freskan hinnaston mukaisesti.

Asiakas voi käyttää kerryttämiään Freska-tuntipankkikrediittejä Lisäpalveluiden maksamiseen (ml. Kiinteään Tilaukseen kuuluvien kotisiivousmäärien ylittävät kotisiivoukset). Jos Asiakas haluaa maksaa palvelusta Freska-tuntipankkikrediiteillä, Asiakkaan on tilausta tehdessään valittava maksutavaksi Freska-tuntipankkikrediitit. Palvelun voi maksaa myös osittain Freska-tuntipankkikrediiteillä.

Asiakkaan käyttäessä Freska-tuntipankkikrediittejään Lisäpalvelun maksamiseen, Asiakkaan Freska-tuntipankkikrediittisaldosta vähennetään Freskan silloisen hinnaston mukainen kyseisen Lisäpalvelun hinta Lisäpalvelun tilauksen yhteydessä.

Jos Asiakas ei käytä Freska-tuntipankkikrediittejä Lisäpalvelun maksamiseen, Lisäpalvelusta veloitetaan Freskan tarjoamista vaihtoehdoista riippuen joko: a) Lisäpalvelun tilauksen yhteydessä, jolloin Asiakkaan valitsemaa Maksuvälinettä veloitetaan, tai b) kirjaamalla Asiakkaan Freska-tuntipankkikrediittisaldoon Lisäpalvelun hintaa vastaava negatiivinen saldo, jonka Asiakas maksaa myöhemmin Asiakkaalle kertyvillä Freska-tuntipankkikrediiteillä (tai jos Freska-tuntipankkikrediittejä ei kerry, rahalla).

Jos Asiakkaan Freska-tuntipankkikrediittisaldo on negatiivinen pidempään kuin 60 päivää, on Freskalla oikeus veloittaa Asiakkaan valitsemalta Maksuvälineeltä negatiivisen Freska-tuntipankkikrediittisaldon mukainen euromäärä.

Freska pidättää oikeuden hinnanmuutoksiin. Mahdollisista hinnanmuutoksista ilmoitetaan Asiakkaalle kirjallisesti 30 päivää ennen uusien hintojen voimaantuloa, esimerkiksi sähköpostitse tai Verkkosivuilla.

Freska sitoutuu palauttamaan Asiakkaalle täyden hinnan suorittamattomasta Palvelusta, mikäli Freska ei pysty toimittamaan tilattua Palvelua vain Freskasta johtuvista syistä.

6. Sopimuksen päättyminen

Sopimus on voimassa toistaiseksi, kunnes se irtisanotaan tai puretaan. Sopimus päättyy irtisanomista seuraavan Palvelujakson viimeisenä päivänä. Esimerkiksi jos Freska vastaanottaa Asiakkaan kirjallisen irtisanomisilmoituksen 15. huhtikuuta Asiakkaan Palvelujakson ollessa kuukauden 20. – seuraavan kuukauden 19.päivä, päättyy Sopimus 19. toukokuuta.

Asiakkaan Sopimuksen irtisanomisaika lasketaan siitä kun Freska on vastaanottanut Asiakkaan irtisanomisilmoituksen. Sopimuksen irtisanominen on tehtävä kirjallisesti Freskan digitaalisia kanavia (Freskan Mobiilisovellusta) tai Freskan asiakaspalvelukanavia (puhelin, chat, sähköposti) käyttäen.

Asiakkaan Freska-tuntipankkikrediitit säilyvät voimassa koko Sopimuksen voimassaoloajan ja ne vanhenevat kolme kuukautta viimeisen Palvelujakson päättymisestä. Sen jälkeen Freska-tuntipankkikrediittejä ei voi enää käyttää. Jos Asiakkaalla on käyttämättömiä Freska-tuntipankkikrediittejä viimeisen Palvelujakson päättyessä, Asiakkaalla on oikeus käyttää Freska-tuntipankkikrediittejään vielä kolmen kuukauden ajan em. ajankohdasta. Asiakkaan Kiinteän Tilauksen laskutus päättyy kuitenkin Sopimuksen edellä mainittujen irtisanomisehtojen mukaisesti.

Freska-tuntipankkikrediittejä ei makseta Asiakkaalle rahana missään muussa kuin siinä tapauksessa, että: a) Freska irtisanoo Sopimuksen Asiakkaasta riippumattomista syistä, tai b) Freska on olennaisesti rikkonut Sopimusta, minkä johdosta Asiakas on purkanut Sopimuksen.

Asiakkaalla on oikeus irtisanoa Sopimus päättymään välittömästi ilman irtisanomisaikaa, mikäli Freska ei suorita Sopimuksen mukaisia Palveluja.

Freskalla on oikeus irtisanoa Sopimus päättymään välittömästi ilman irtisanomisaikaa, jos Asiakas ei ole noudattanut Sopimuksen velvoitteita, eikä korjaa laiminlyöntiään 14 päivän sisällä Freskan kirjallisesta huomautuksesta. Freskalla on lisäksi oikeus irtisanoa Sopimus päättymään välittömästi kirjallisella ilmoituksella Asiakkaalle, jos Asiakas on rikkonut Sopimusta olennaisesti tai jos on ilmeistä, että Asiakas tulee rikkomaan Sopimusta olennaisesti lähitulevaisuudessa. Lisäksi, ellei kirjallisesti ole toisin sovittu, Freska pidättää itsellään oikeuden irtisanoa Sopimus ja lopettaa Palvelun tarjoaminen oman harkintansa mukaan ilmoittamalla siitä Asiakkaalle kirjallisesti vähintään 30 päivää etukäteen.

Freskalla on myös oikeus päättää Sopimus välittömästi ilman irtisanomisaikaa, mikäli Freska ei ole pystynyt veloittamaan Palvelun maksua ennen Palvelun sovittua alkamisajankohtaa. Näissä tilanteissa Freskalla on velvollisuus ilmoittaa Asiakkaalle viipymättä Sopimuksen päättymisestä.

Maksettuja kuukausimaksuja ei palauteta.

Jos Asiakkaan Freska-tuntipankkikrediittisaldo on negatiivinen Asiakkaan Sopimuksen päättyessä, on Asiakkaan maksettava negatiivista Freska-tuntipankkikrediittisaldoa vastaava euromäärä Freskalle Sopimuksen päättymisen yhteydessä. Freskalla on oikeus veloittaa Asiakkaan Maksuvälineeltä negatiivisen Freska-tuntipankkikrediittisaldon mukainen euromäärä Sopimuksen päättyessä.

Payment methods

Klarna

Download the app

  • App Store
    Google Play

Freska in social media

Freska Finland Oy

Business ID: 3246808-9

  • Helsinki,
  • Espoo,
  • Vantaa,
  • Kauniainen,
  • Kirkkonummi,
  • Kerava,
  • Turku,
  • Lieto,
  • Naantali,
  • Raisio,
  • Tampere,
  • Kangasala,
  • Lempäälä,
  • Nokia,
  • Pirkkala,
  • Valkeakoski,
  • Ylöjärvi
Freska Finland
Whistleblowing · Terms and conditions · Privacy policy ·